Vanliga frågor och svar
Har du köpt biljetter till en föreställning på Jönköping Konsert & Kongress och har några funderingar inför ditt besök? Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna.
Kongress och konferens
Om du vill boka en konferens, kongress eller ett företagsevent kan du läsa mer och höra av dig till Elmia Länk till annan webbplats..
Biljetter
Var noga med var du köper din biljett. Det finns en rad aktörer som köper upp biljetter och säljer vidare med prispåslag. Tyvärr kan varken Destination Jönköping eller föreställningens arrangörer förhindra detta, men uppmanar alla att köpa biljett direkt via vår webbplats jonkopingsteater.se alternativt Tickster.
Besöksadress
Jönköping Konsert & Kongress, Elmiavägen 13, 554 54 Jönköping
Öppettider
Biljettservice är öppen efter överenskommelse samt i samband med föreställningar på Jönköping Konsert & Kongress.
Kontakt
Telefon: 0771-211 300
Måndagar kl. 09:30-16:30
Lunchstängt: 12:00-13:00
E-post: info@jonkopingkonsertkongress.se
Vi kan tyvärr inte köpa tillbaka några biljetter. Distansavtalslagens regler om ångerrätt gäller inte vid köp av evenemangsbiljetter. När betalning har skett är du därför bunden till ditt köp. Sjukdom och olycksfall är ej ett giltigt skäl till återköp.
Däremot är biljetterna inte personliga. Detta innebär att du kan sälja eller skänka din biljett om du inte längre har möjlighet att nyttja den.
Vi erbjuder avbeställningsförsäkring via Mysafety. Denna kan du bara köpa till online och i samband med biljettköp. Önskar du att utnyttja den så är det direkt till Mysafety du ska vända dig. Deras försäkringsvillkor och kontaktuppgifter kan du hitta här Länk till annan webbplats..
Vi kan tyvärr inte köpa tillbaka några biljetter, oavsett anledning. Distansavtalslagens regler om ångerrätt gäller inte vid köp av evenemangsbiljetter. När betalning har skett är du därför bunden till ditt köp. Sjukdom och olycksfall är ej ett giltigt skäl till återköp.
Däremot är biljetterna inte personliga. Detta innebär att du kan sälja eller skänka din biljett om du inte längre har möjlighet att nyttja den.
Vi erbjuder avbeställningsförsäkring via Mysafety. Denna kan du bara köpa till online och i samband med biljettköp. Önskar du att utnyttja den så är det direkt till Mysafety du ska vända dig. Deras försäkringsvillkor och kontaktuppgifter kan du hitta här Länk till annan webbplats..
Inför föreställningen
Biljettkassan öppnar 90 minuter innan föreställningen börjar. Kassan är kontantfri, betalning sker med kort eller via Swish.
Restaurang och garderob
Ja, du kan dels boka lite matigare alternativ i förväg, dels köpa lättare snacks och dryck på plats. Läs mer om vilka möjligheter till mat och dryck som finns.
Ja, det finns en bemannad, avgiftsbelagd garderob. Läs mer om hur du bokar och betalar garderob.
Paus
Det varierar, läs mer på din föreställning under sidan Föreställningar för att se aktuell information.
Under de föreställningar som det är paus serveras det öl, vin, läsk, kaffe och lättare tilltugg. Du kan även förboka lättare förtäring till pausen på plats innan föreställningen startar. Läs mer om hur du bokar pausfika.
Tillgänglighet
Ja, det finns.
Ja, det finns. Dessa bokas på Biljettservice: 0771-211 300. Telefontid: måndagar 09:30-16:30.
Ej sålda handikapp-/rullstolsplats kan köpas i biljettkassan på Jönköping Konsert & Kongress, som är öppen 90 minuter före föreställning fram till föreställningen startar.
Ja, det finns. Kontakta personal på plats om du behöver tillgång till hörslinga.
Barnvagnar/rullatorer kan, på grund av säkerhetsskäl, inte tas med in i konsertsalen, utan placeras bäst i mån av plats ute i foajén.